NOVÁ PUMA JEŠTĚ LEPŠÍ

Přečtěte si o zajímavých technických inovacích u modelové řady PUMA.

Ondřej Adamčík, AGRI CS a.s , 28. 8. 2017

CASE IH PŘICHÁZÍ S INOVACEMI U NEJOBLÍBENĚJŠÍ MODELOVÉ ŘADY PUMA

Modelová řada traktorů PUMA je mezi českými zemědělci velice oblíbena, protože díky svým technickým parametrům, vysoké užitné hodnotě a příznivé pořizovací ceně má jistě co nabídnout. V letošním roce slaví tato řada své „malé“ životní jubileum – je to právě deset let, kdy sjel první traktor s označením PUMA první generace na kapotě z výrobní linky v rakouském St. Valentinu. O tom, že tato řada znamená pro značku CASE IH celosvětový úspěch svědčí i to, že se za deset let vyrobilo více než 50 tisíc kusů.

Traktory modelové řady PUMA nabízí celkem 12 modelů, které jsou dostupné s výkonem od 150 do 270 koní maximálního výkonu. Z hlediska dlouhodobé prodejní statistiky jsou u českých zemědělců nejvíce oblíbené modely PUMA 150 s elektronickým nebo čistě mechanickým ovládáním hydraulických okruhů a PUMA 165 s plynulou převodovkou CVX – oba modely z kategorie tzv. „malá“ PUMA. V kategorii „velká“ PUMA vede jednoznačně nejsilnější model 240 CVX.

Výrobce tyto traktory postupně inovuje a pracuje na jejich technickém a designovém vylepšení. V rámci letošního školení na novinky CASE IH, které se konalo v Malackách na Slovensku, představil výrobce další inovace pro tuto modelovou řadu. Řadu vylepšení sice na první pohled přímo nepoznáte, když však usednete do kabiny a s traktorem se rozjedete, vše se změní – novinky se totiž týkají především technického charakteru.

NOVÝ SYSTÉM ODPRUŽENÍ PŘEDNÍ NÁPRAVY

Jednou z hlavních novinek je nový systém odpružení přední nápravy kategorie 4R pomocí zdvojených tlakových zásobníků uložených na přední nápravě. Nový systém odpružení přispívá nejen ke zvýšenému komfortu obsluhy, ale také k vyšší bezpečnosti soupravy na silnici, jelikož je přední náprava neustále v kontaktu s podložkou. Nový hydraulický píst v horní části  nápravy zabezpečuje vyrovnávání a pohyb náprav v vertikálním směru.

Systém hydraulického pístu dokáže jednoduše nastavit výšku přední nápravy na základě jejího skutečného zatížení. Nastavení tuhosti pružení je nyní jednodušší a ovládá se pomocí tlačítka na loketní opěrce. Obsluha si může jednoduše nastavit jeden ze tří přednastavených režimů – soft, normal a hard. Zdokonalením přední nápravy a systému odpružení došlo ke snížení vibrací o 11%, ke zvýšení stability traktoru při jízdě po silnici s těžkým nářadím a pohodlí obsluhy.

INOVACE V OBLASTI ŘÍZENÍ

V oblasti řízení traktoru se jedná o nový reaktivní systém řízení, poprvé představený v roce 2015 u modelu OPTUM CVX, a proměnlivý poměr počtu otáček volantu. Reaktivní systém řízení automaticky navrací volant do přímého. Tento systém je ovládán elektronicky, dále se pomocí přepínače dokáže ovládat agresivita řízení vzhledem k rychlosti traktoru.

Když pracujete s traktorem na poli a například se otáčíte na souvrati, řízení je rychlejší a agresivnější, naopak při práci v dopravě je systém pomalejší. Nastavení poměru otočení volantem se provádí přes dotykový monitor. Tuto inovaci jistě ocení každý při práci ve stísněných prostorech, kdy obsluha nemusí otáčet volantem až na doraz, aby se kola natočila do plného rejdu.

JEŠTĚ VYŠŠÍ ZATÍŽENÍ NEŽ DOPOSUD

Díky nové odpružení přední nápravě přichází modely PUMA s dalším benefitem, který ocení všichni zemědělci. Nová přední náprava umožnila navýšení užitečné hmotnosti traktoru, kdy můžete táhnout návěs až o hmotnosti 36 tun. U modelů CVX došlo k navýšení na 14 000 kg a modely Multicontroller navýšily svou hmotnost z 13 tisíc kg na 13 650 kg.

SYSTÉM PRECIZNÍHO ZEMĚDĚLSTVÍ AFS V POPŘEDÍ

Stále častěji požadují zemědělci integrované automatické satelitní řízení do softwaru traktoru. Značka CASE IH umí tyto požadavky splnit díky systému automatického řízení AccuGuide. Nejenom satelitní řízení přispívá ke zvýšení komfortu a ulehčení práce, ale do popředí se stále dostává kompatibilita traktoru a závěsného stroje ISOBUS. ISOBUS kategorie III u traktorů PUMA umožnuje částečné řízení traktoru závěsným strojem. Jedná se například o optimalizaci pojedu při setí nebo lisování, kdy závěsný stroj řídí rychlost traktoru podle hmoty na řádku a umožnuje jeho zastavení při vyložení balíku.

Na první pohled si u nových modelů PUMA všimnete plastického loga CASE IH po obou stranách kapoty a barevného odlišení zadních hydraulických okruhů.

Stále ještě máte možnost si pořídit traktory PUMA za atraktivní ceny. Informujte se proto u svého autorizovaného dealera CASE IH ještě dnes. Zde naleznete seznam autorizovaných prodejců CASE IH.

Další články

MAGNUM ROWTRAC. REVOLUCE NA ČESKÝCH POLÍCH?

14. 9. 2017

Reference majitelů traktorů MAGNUM Rowtrac z České republiky.

TECHNIKA CASE IH NYNÍ S DOTACÍ AŽ VE VÝŠI 60%

11. 9. 2017

Podzimní kolo příjmu žádostí začiná již 10. října. Neváhejte, nakupujte s...

ŠIKOVNÝ POMOCNÍK NEJEN PŘES DOTACE

6. 9. 2017

Dotační možnosti u traktorů STEYR. Více...

400 KONÍ - STAČÍ NA TO JEŠTĚ KOLA?

4. 9. 2017

Praktický polní seminář zaměřený na porovnání traktorů MAGNUM.

NOVÝ PROFI CVT SE ZABYDLEL NEDALEKO ZÁMKU JEMNIŠTĚ

4. 9. 2017

Na panství u Sternbergů jezdí od letošního roku nový PROFI CVT.

Toto jsou internetové stránky společnosti AGRI CS a. s., se sídlem v Hustopečích, Hybešova 14, PSČ 69301, IČO 26243334, zapsané v OR vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3582. Společnost AGRI CS a.s. je členem koncernu AGROFERT.