Patentovaný systém brzdění od značky CASE IH

Pokročilý systém brzdění “CASE IH Advanced Trailer Brake” zvyšuje stabilitu a bezpečnost soupravy.

Nový patentovaný systém pokročilého brzdění s názvem “CASE IH Advanced Trailer Brake” přispívá ke zvýšení jízdní stability a předchází před tzv. “zalomením jízdní soupravy”. Nově mohou být tímto unikátním systémem na přání vybaveny traktory kategorie „velká” Puma zahrnující modely 185, 200, 220 a 240 s převodovkou CVXDrive.

Přínosy tohoto systému se nejvíce projeví při práci v dopravě na silnicích s omezenou přilnavostí, když je vozovka například pokryta sněhem nebo ledem. Pomáhá však i na mokrých silnicích, při otáčení nebo prudkém snížení rychlosti. Systém se uplatní při tažení těžkých a velkých přívěsů, lisů, cisteren nebo tažených postřikovačů, zejména na mokrých trávních porostech nebo podmáčené půdě.

V mnoha případech, kdy se používá souprava traktoru s návěsem, dochází ke snižování rychlosti brzdným účinkem motoru. V takových situacích mohou nebrzděné přívěsy a návěsy tlačit na traktor, který zpomaluje, což způsobí, že se traktor stane nestabilním a může dojít k tzv. “zalomení jízdy soupravy” tedy situaci, kdy vlek předjede traktor nebo ho vytlačuje v zátočině ze silnice.
 

AUTOMATICKÁ STABILIZACE TRAKTORU


Systém pokročilého brzdění Advanced Brake od značky Case IH sleduje a řídí podmínky jízdy a je-li aktivní, tak automaticky stabilizuje traktor pomocí brzd přívěsu. Kdykoli se řidič rozhodne snížit rychlost pomocí páky pojezdu na loketní opěrce Multicontroller, uvolněním nožního plynu nebo pomocí motorové brzdy, systém odhadne požadovanou sílu zpomalení porovnáním cílové rychlosti vozidla s aktuální rychlostí. Systém poté nastaví brzdnou přívěsu dle snímačů točivého momentu na setrvačníku motoru a informací v řídící jednotce motoru traktoru.

Informace se používají k výpočtu tlaku, který je návěsem vyvíjen na traktor při brzdění. Vyrovnání zpomalování přívěsu s traktorem zajišťuje, že souprava zůstane stabilní, optimalizuje se brzdný výkon a maximalizuje se bezpečnost.

Systém lze použít při rychlosti do 35 km/h. Pokud je systém aktivován, řidič je automaticky upozorněn zvukovým signálem a informace o aktivaci systému se zobrazuje i na monitoru AFS 700. Aby se zabránilo přehřátí a poškození brzd v případě dlouhých klesání, lze systém kdykoli deaktivovat.

Tato nová funkce je dostupná pro všechny modely Puma 185–240 CVX, které jsou vybaveny vzduchovými brzdami. Na přání lze tímto systém dovybavit i traktory Puma 185–240 CVX splňující normu TMR, které jsou již v provozu. Pokročilý systém brzdění bude k dispozici i u ostatních traktorů Case IH Puma, Maxxum a Optum vybavených převodovkou CVXDrive od počátku roku 2019.

Jedná se o velmi zajímavou funkci, kterou v současné době na trhu nabízí pouze značka CASE IH, u žádného konkurenčního výrobce traktorů není tato funkce k dispozici.