Quadtrac ve službách Australské antarktické divize

Nejsilnější stroje určené pro práci na rozlehlých polích nebo zelených kopcích budou nyní brázdit lesknoucí se ledovce a bojovat s teplotami hluboko pod bodem mrazu.
Tři 26 tunové čtyřkolové traktory Quadtrac CASE IH míří na Antarktidu, aby pomohly leteckému provozu Australské antarktické divize na letišti Wilkins Aerodrome, které je vzdáleno asi 70 kilometrů od výzkumné stanice Casey. Jejich hlavním a zároveň nejnáročnějším úkolem bude udržovat v provozu vzletovou a přistávací dráhu letiště, která je hlavním terminálem pro mezikontinentální leteckou dopravu. Čeká je práce s 90 tunovým válcem, který je určený pro úpravu letištních drah a budou zajišťovat i shrnovací práce nebo přepravu. A to vše za jakéhokoli počasí.

Příprava na práci v extrémních podmínkách

Na přípravě strojů pro práci na ledovém kontinentu pracovala společnost Case IH několik let. Produktový manažer pro vysoko výkonnostní stroje Case IH Jason Wood uvedl, že přestavba Quadtraců byla opravdu jedinečnou záležitostí: „Nikdy předtím jsme nemuseli dělat na žádném našem stroji tolik úprav. Téměř každá část traktorů musela být upravena tak, aby byla připravena na extrémně mrazivé teploty, které v dané lokaci klesají až k - 40°C.“  Jason Wood také uvedl, že cena každého z takto speciálně upravených zemědělských strojů se pohybuje okolo 1 milionu Amerických dolarů.

"Traktory mají pásy určené pro práci v arktických podmínkách. 240 voltové ohřívače motorů a naftové ohřívače pro případ výpadku elektrické energie. Motor je zcela uzavřený. Byl přebudován tak, aby nasával jen teplý vzduch. Velikost palivové nádrže byla ztrojnásobena,“ vyjmenovává Jason Wood nejzásadnější úpravy na traktorech Quadtrac.

"Ještě nikdy jsme na žádném našem stroji neudělali tolik úprav."

Cesta ze Severní Dakoty až na Antarktidu

Divize společnosti CASE IH, vyrábějící nejsilnější zemědělské stroje, sídlí ve Fargu v Severní Dakotě. První cesta traktorů odtud vedla do jiné společnosti v USA, kde byly upraveny. Následně putovaly zpět do Farga k dalšímu testování. Teprve poté byly obří traktory naloženy na vlak a přepraveny do přístaviště v severní Dakotě, ze kterého vypluly do australského Melbourne. Poté byly naloženy na kamion, který je převezl přes Bassův průliv do hlavního města Tasmánie.

V Hobartu byly 4 metry vysoké, 8 metrů dlouhé a 26 tun těžké stroje naloženy gigantickým jeřábem na loď, která je v průběhu listopadu dopraví až na Antarktidu. Zde budou sloužit jako podpora leteckých operací Australské antarktické divize.