STEYR se přibližuje výrobě hybridní technologie

STEYR Hybrid s převodovkou CVT bude představen na veletrhu Agritechnica. Vývoj třetí generace po STEYR Konzept a Hybrid Driverrain Konzept se blíží výrobě.
Na veletrhu Agritechnica 2023 dá jasně značka STEYR Traktoren najevo svůj záměr uvést na trh svůj nový vývojový model Hybrid CVT, který již funguje na poli a který přibližuje mnoho technologií, které by se měly objevit v sériové výrobě.

Hybridní převodovka CVT vychází ze současné osvědčené platformy modelu STEYR 6175 Impuls CVT a zahrnuje mnoho prvků, které byly dříve představeny na traktoru STEYR Konzept a na STEYR Hybrid Drivetrain Konzept. Zatímco se však jednalo o vývojové koncepty, Hybrid CVT je plně funkční traktor, který je téměř připraven k výrobě.


Převádění konceptů do reality

V traktoru STEYR Hybrid CVT jsou klíčové principy již představených modelů STEYR Konzept a Hybrid Drivetrain Konzept spojeny do stroje, který je téměř připraven k sériové výrobě. Jednou z klíčových vlastností Hybrid CVT je, že ačkoli vychází z platformy traktoru STEYR 6175 Impuls CVT o výkonu 180 k (jmenovitý výkon), podařilo se mu poskytnout výkon největšího modelu výše uvedené řady, který dosahuje výkonu 260 k (maximální výkon). Tato kombinace vyššího výkonu v lehčím balení je možná především díky kombinaci hydromechanického pohonu CVT na zadní nápravu a hybridního modulu na přední nápravě, přičemž oba tyto pohony lze kombinovat s inteligentní spojkou 4wd. Přední náprava je také vybavena nově vyvinutým nezávislým odpružením pro větší komfort obsluhy. Funkce E-CVT znamená, že traktor je poháněn čistě hybridně-elektricky při výkonu až 75 kW a nízkých 1 100 ot/min, což zvyšuje komfort při nestálém zatížení vývodovým hřídelem, například při práci s velkými lisy na hranaté balíky, a udržuje rychlost pojezdu prostřednictvím elektrického pohonu bez mechanického spojení s motorem. Rychlejší a citlivější systém E-Shuttling má za následek o 41 % rychlejší manévrování při nízkých otáčkách motoru a o 15 % nižší spotřebu paliva.

STEYR-Hybrid.jpg


Elektrický pohon přináší provozovatelům a majitelům další výhody. Systém E-Steering zrychluje přední nápravu při zatáčení v polních rychlostech a snižuje poloměr otáčení na souvrati o 15 %, což umožňuje o 20 % rychlejší manévrování, zatímco systém E-Boost poskytuje v případě potřeby dodatečný elektrický výkon, například po zpomalení na křižovatce, po kterém lze opět dosáhnout plné rychlosti jízdy o 25 % rychleji než s konvenční převodovkou. To je možné díky technologii superkondenzátorů, která umožňuje ukládat elektrickou energii generovanou traktorem například při jízdě z kopce, aby ji bylo možné použít v případě potřeby.

Díky systému E-Torque Vectoring je točivý moment směrován na přední nebo zadní kola podle potřeby, čímž vzniká variabilní systém pohonu 4wd. Při práci na poli jsou přední kola elektricky poháněna stejnou rychlostí jako zadní kola, což zajišťuje optimální trakci, snižuje spotřebu paliva, opotřebení pneumatik a poškození půdy/plodin. To také znamená, že 4wd lze používat na silnici, aniž by docházelo k opotřebení/poškození pneumatik nebo nepohodlí řidiče. Systém E-Braking udržuje konstantní rychlost traktoru při jízdě z kopce a využívá elektrický pohon jako retardér, čímž minimalizuje opotřebení brzd a zvyšuje bezpečnost jízdy.

Systém E-Torque Filling snižuje odchylky rychlosti způsobené změnou půdních podmínek při práci s nářadím pro zpracování půdy a setí, v průměru o 6 %. Výsledkem je trvale vyšší rychlost při práci s půdou, což zajišťuje větší pohodlí, přesnost a pracovní rychlost/výkon.

Režim E-Eco je navržen tak, aby umožnil traktoru pracovat při lehkých pracích a přepravě s nejvyšší možnou úrovní účinnosti podle kombinace elektrického pohonu a pohonu CVT s potenciálem snížit spotřebu paliva o 5-10 %. Hybridní převodovka STEYR CVT může také elektricky pohánět kompatibilní nářadí prostřednictvím technologie E-Implement, která poskytuje až 75 kW při 700 V přes standardní port AEF, a pohánět tak jejich funkce a v případě potřeby i kola.

"Za pouhé čtyři roky od představení traktoru STEYR Konzept a krátce nato Hybrid Drivetrain Konzept jsme klíčové konstrukční koncepty dovedli až do fáze výroby," říká Christian Huber, generální ředitel CNH Austria a viceprezident Global Tractor Product Management.
"Vždy bylo naším záměrem postupně přecházet od konceptu k realitě s inovacemi, které jsme vyvinuli, a myslím, že s hybridní převodovkou STEYR CVT jsme dali jasně najevo náš záměr prorazit s inovativní technologií a integrací do traktoru, který zákazníkům poskytne vyšší efektivitu, produktivitu a zážitek z jízdy."